reklama

Mliečnik chvojkový - jedovatý (fotografie)

Keď som si minule vyfotografoval túto rastlinu, domnieval som sa, že ju nájdem v atlase liečivých bylín. Márne. Nebola tam. Z iných zdrojov nakoniec vysvitlo, že Mliečnik chvojkový je v podstate jedovatá rastlina. Zahrňuje cca 250 druhov. Liečivé účinky majú len niektoré africké druhy mliečnikov.  Veľa druhov je rozšírených najmä v subtropických a tropických oblastiach.  Pokiaľ ide o náš slovenský mliečnik, je to vytrvalá, až 60 cm vysoká rastlina, ktorá kvitne od apríla do júna. Rastie takmer všade a veľmi dobre znáša sucho.  Jeho latinský názov je Euphorbia cyparissias.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Mliečna šťava z tejto byliny obsahuje kyselinu euforbiovú, tiež gumu, kaučuk, bielkoviny, cukor silicu, olej a iné, Mlieko na pokožke vyvoláva pocit pálenia, zčervenania a niekedy sa môžu vytvoriť aj mechúriky. Mne sa to pri fotení našťastie nestalo. Ak by ste túto rastlinu skonzumovali, tak dozaista budete zvracať, mať hnačky, kŕče, neistotu chôdze a čo ja viem ešte. Tak radšej od nej ruky preč.

Obrázok blogu

Mliečnik chvojkový

Obrázok blogu

Jeho krása upúta už z diaľky...

Obrázok blogu

Vyzerá lákavo, ale je jedovatý...

Touto naklonenou krajinou uzatváram príspevok. Hádam mi nebudete mať za zlé tento

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

experimentálny pohľad...

Snímky: Stano Orolin

Stano Orolin

Stano Orolin

Bloger 
  • Počet článkov:  79
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Kdesi som čítal, že internet je najlepšie miesto, kde sa dá stopercentne klamať. Tak neverte mojim slovám ani fotografiám. Snímka portrétu: Fero Demský Zoznam autorových rubrík:  FotografiaZ môjho herbáraZáhradaSúkromnéŠportNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu